Przedsiębiorco, skorzystaj ze zdalnej formy szkolenia i doradztwa!
W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego, zachęcamy przedsiębiorców do korzystania z usług rozwojowych (szkoleń i doradztwa), realizowanych przez firmy szkoleniowe/doradcze, akredytowane w Bazie Usług Rozwojowych jako usługi zdalne. Usługi zdalne świadczone są z wykorzystaniem rozwiązań teleinformatycznych, w czasie rzeczywistym.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości opublikowała „Wytyczne dotyczące standardów świadczenia usług rozwojowych metodami zdalnego dostępu oraz monitoringu takich usług”
https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/aktualnosci-bur-zwiazane-z-pandemia
—————————————————————————————————————————————-
Rekrutacja przedsiębiorców do udziału w projekcie odbywa się w sposób ciągły i przewidziana jest do końca 2021r. lub do wyczerpania funduszy, przeznaczonych w ramach projektu dla przedsiębiorstw, na refundacje kosztów szkolenia/doradztwa. O zmniejszającej się dostępności funduszy będziemy informować w komunikatach. Weryfikacja złożonych wniosków i ocena, czy przedsiębiorstwo spełnia kryteria kwalifikujące do udziału w projekcie prowadzona jest sukcesywnie po złożeniu wniosku do Operatora – Polskiej Izby Turystyki. Nie określamy limitu liczby pracowników, kierowanych na szkolenie ani limitu kwoty refundacji dla jednego przedsiębiorstwa – chcemy jednak aby z projektu skorzystało jak najwięcej przedsiębiorstw.
—————————————————————————————————————————————-
Ustawa o imprezach turystycznych w praktyce!
Zachęcamy do udziału w szkoleniach i w usługach doradczych dotyczących najczęściej zgłaszanych przez firmy turystyczne problemów dotyczących stosowania ustawy z dnia 24 listopada 2017 r.o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.Proponowane tematy szkoleń:
Szkolenie 1: „Praktyczne aspekty umów o usługi turystyczne, które zawierasz z klientami – sprawdź umowy które TY stosujesz”
- Treść umowy o udział w imprezie turystycznej (elementy umowy indywidualnie uzgodnione oraz nieuzgodnione z podróżnym) – czego agent nie powinien powiedzieć podróżnemu w rozmowie sprzedażowej .
- Klauzule niedozwolone w umowach o udział w imprezie turystycznej.
- Zmiany umowy o imprezę nie wymagające zgody podróżnego; zmiany umowy o imprezę za zgodą podróżnego.
- Specyfika umów B2B (na tle konsumenckich umów o udział w imprezie turystycznej).
- Zmiany w umowie agencyjnej związane z ustawą o imprezach turystycznych.
Szkolenie 2:„Stosowanie przepisów ustawy w praktyce – co powinieneś wiedzieć aby uniknąć kłopotów”
- Typowe błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych
- Impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne: podobieństwa i różnice
- Zmiany w zasadach odpowiedzialności wobec podróżnych organizatora i agenta
- Kiedy hotel staje się organizatorem turystyki lub przedsiębiorcą ułatwiającym nabywanie powiązanych usług turystycznych (zwłaszcza nieświadomie)
- Kiedy przedsiębiorca (głównie agent) wchodzi „w buty” przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych lub organizatora turystyki
- Wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych, okazjonalnych, dla ograniczonej liczby podróżnych
Szkolenie 3: „Klient nasz Pan – w praktyce stosowania przepisów ustawy, czyli czy zawsze klient ma rację?”
- Obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora w razie wadliwości imprezy
- Zakres obowiązku udzielenia pomocy podróżnemu, który znalazł się w trudnej sytuacji
- Typowe reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania
- Skutki prawne wystąpienia przed lub w trakcie imprezy nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności (dawniej „siła wyższa”).
- Jak ustrzec się przed wyłudzeniem zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop”.
Obsługa klienta w Biurze Podróży w nowych warunkach rynkowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa w warunkach COVID-19
- jak prezentować ofertę biura podróży w warunkach COVID-19
- jak tworzyć materiały informacyjne w social media i w Internecie;
- jak wykorzystać Facebook i Instagram w działalności biura podróży;
- jak wysyłać oferty mailem, stosując również automatyzację mailingu;
- jak utrzymać klienta i kontynuować z nim współpracę;
- jak zadbać o warunki bezpieczeństwa klientów przy ich obsłudze w biurze oraz podczas imprez turystycznych, w środkach transportu, w hotelu w warunkach COVID-19.
Szkolenie 16-to godzinne, zdalne w formie webinarium (4 sesje po 4 godz. lekcyjne). Koszt szkolenia – 1000 zł. Szkolenie prowadzone przez trenerów turystyki!
W Bazie Usług Rozwojowych PARP – https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ – opublikowane zostały karty, terminy oraz bliższe informacje dotyczące proponowanych szkoleń. Są to szkolenia nr: 886520 (link: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/wyszukiwarka/uslugi/szukaj?nazwaUslugi=886520
oraz
https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/wyszukiwarka/uslugi/szukaj?nazwaUslugi=886522
W przypadku zainteresowania udziałem w szkoleniu prosimy o kontakt pod numer telefonu: 22 826 55 36 lub na adres mailowy: kompetencjewturystyce@pit.org.pl.
UWAGA: Po złożeniu wniosku o dofinansowanie z funduszy unijnych (pozyskanych przez PIT dla branży turystycznej) koszt szkolenia wynosi ok 200 zł. od osoby.
Zapraszamy do skorzystania z dofinansowania i udziału w szkoleniu.
Dalsze informacje i wyjaśnienia:
kompetencjewturystyce@pit.org.pl, tel. 22 826 55 36