Aby otrzymać refundację kosztów szkoleń i doradztwa, musisz spełniać wszystkie wymienione niżej trzy warunki:
- Prowadzić działalność (co wynika z zapisów w CEiDG / KRS) w ramach sektora turystycznego: PKD: N.79 oraz I (działalność turystyczna, hotelarska lub gastronomiczna)
- Twoja firma należy do sektora mikro, małych lub średnich (tu możesz sprawdzić wielkość Twojej firmy-link do weryfikacji) i prowadzi działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej potwierdzoną wpisem do CEIDG lub KRS.;
-
Twoja firma spełnia warunki uzyskania pomocy de minimis/pomocy publicznej.
Jeśli spełniasz te warunki – możesz uzyskać do 80% refundacji kosztów szkolenia lub/i doradztwa z tematyki zgodnej z Rekomendacjami Sektorowej Rady ds Turystyki nr 2/2018
Krok 1: Zgłoszenie do projektu (w celu uzyskania dofinansowania)
Wypełnij i wyślij krótki formularz rejestracyjny dostępny na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Po wysłaniu zgłoszenia w ciągu 14 dni otrzymasz od Operatora (Polskiej Izby Turystyki) na podany adres mailowy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z informacjami i formularzami do wypełnienia w celu dalszej weryfikacji.
Krok 2: Dokumentacja
W ciągu 30 dni od otrzymania informacji od Operatora: przeczytaj regulamin rekrutacji oraz wypełnij i wyślij na adres Operatora potrzebne formularze. Otrzymasz je w mailu od Operatora, ale możesz także je pobrać poniżej:
Formularze rekrutacyjne
Z9a Załącznik do umowy o refundację
Wykaz usług rozwojowych wynikających z rekomendacji Rady Sektorowej ds. Kompetencji w ramach sektora Turystyki. Może być wypełniony wtedy, kiedy wybierzesz usługę w BUR i zdecydujesz, kto z Twoich pracowników weźmie udział w szkoleniu/doradztwie.
Załącznik nr 3 do umowy
Oświadczenie o statusie zatrudnienia uczestników usług rozwojowych
Formularze dla każdego uczestnika szkolenia / doradztwa
Regulamin
Rekomendacja
PAMIĘTAJ: Wszystkie formularze wypełnij czytelnie i dokładnie. Podaj wszystkie wymagane informacje. Dokonaj analizy powiązań i partnerstw (jeśli takie zachodzą), aby prawidłowo wypełnić formularz Z02. Czytelne podpisy uczestników na formularzach zgłoszeniowych!
Krok 3: Weryfikacja
Operator sprawdza przysłane formularze, dokonując weryfikacji , w tym poprzez sprawdzenie firmy w dostępnych rejestrach; KRS, CEiDG, Pomocy de minimis/publicznej, VAT itp.
W ciągu 14 dni od dnia dostarczenia prawidłowo wypełnionych wniosków otrzymasz informację o zakwalifikowaniu firmy do wsparcia lub odmowie wsparcia.
Następnie rejestrujesz firmę (o ile wcześniej już nie zarejestrowałeś) i pracowników w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) i tworzysz profil uczestnika instytucjonalnego czyli profil firmy. Link do BUR.
Jeśli jesteś właścicielem jednoosobowej działalności to tworzysz profil dla firmy i rejestrujesz się jako pracodawca a następnie rejestrujesz się jako pracownik.
Jeśli nie wiesz jak się zarejestrować w BUR zwróć się do Operatora o pomoc.
Operator nadaje firmie w BUR numer ID wsparcia.
Ty wybierasz szkolenie lub doradztwo w BUR i podpisujesz z Operatorem Umowę o refundacji.
Krok 4: Szkolenie
Korzystasz (Ty i Twoi pracownicy, zatrudnieni na umowy o pracę) ze szkoleń i/lub doradztwa. Jesteś zobowiązany do skorzystania z usługi w ciągu 30 dni od daty zawarcia Umowy o refundacji. W uzasadnionych przypadkach terminy te mogą być przedłużone za pisemną zgodą Operatora.
Dokonujesz zapłaty firmie szkoleniowej/doradczej za szkolenie/doradztwo.
Krok 5: Rozliczenie
W ciągu 14 dni po zakończeniu szkolenia/doradztwa przesyłasz do Operatora dokumenty rozliczające usługę:
- kopię (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) faktury za usługę;
- potwierdzenie dokonania przelewu bankowego;
- kopie certyfikatów uczestników szkolenia, zaświadczenie zawierające informacje (wymienione w umowie o refundację),
- wydruki ankiet ocen usługi dokonanych przez uczestników szkolenia (oraz przez Firmę) w BUR;
- raport z doradztwa, wraz z oświadczeniem Firmy o wdrożeniu zaleceń doradztwa;
- wyniki pre i post testów uczestników szkolenia, w celu udokumentowania liczby uczestników, którzy podnieśli kompetencje w rezultacie szkolenia.
Krok 6: Refundacja środków
Niezwłocznie (max w ciągu 14 dni) po weryfikacji dokumentów rozliczeniowych, pod warunkiem ich kompletności i prawidłowości oraz braku zastrzeżeń do realizacji usługi , Operator przekazuje kwotę refundacji (80% kosztów usługi) na rachunek bankowy firmy podany w załączniku Z9a.
Warunkiem niezwłocznego przekazania kwoty refundacji jest dostępność/przekazanie funduszy przez PARP, z przeznaczeniem na refundację na rachunek Operatora projektu.
PAMIĘTAJ! Na każdym etapie możesz liczyć na pomoc Operatora (w tym także przy wypełnianiu formularzy, wyborze firmy w BUR ) – jeśli zajdzie potrzeba, udzielimy informacji i pomocy. Jeśli będą jakieś niejasności czy pytania, prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. Cenimy sobie i preferujemy bezpośredniość, współpracę i wymianę opinii. Mail do help desku: kompetencjewturystyce@pit.org.pl