Jeśli działasz w branży turystycznej, hotelarskiej, gastronomicznej (PKD N.79 i/lub I ) i Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MŚP – skorzystaj z możliwości dofinansowania szkoleń i doradztwa oferowanego w ramach projektu „Moja praca w turystyce-wzrost kompetencji pracowników sektora turystycznego, realizowanego przez Polską Izbę Turystyki (PIT).
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach II osi priorytetowej „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 2.21 „Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych przedsiębiorstw”. Projekt jest realizowany w okresie od 1 marca 2019 r. do 31 października 2022 r.
Wartość Projektu wynosi 2.035.559,91 zł, kwota dofinansowania wynosi 1.751.959,91 zł.
Głównym celem projektu jest poprawa efektywności funkcjonowania i adaptacyjności przedsiębiorstw sektora turystycznego poprzez wzrost kompetencji pracowników tego sektora w zakresie rekomendowanym przez Sektorową Radę ds. Kompetencji w Turystyce (Rekomendacje nr 2/2018).
PIT jako Operator pozyskanych funduszy unijnych, informuje, aktywnie wspomaga firmy w procesie składania przez nie wniosku o dofinansowanie szkolenia/doradztwa, sprawdza i weryfikuje kwalifikowalność firmy i tematu szkolenia/doradztwa do dofinansowania, oraz dokonuje zwrotu kosztów (dofinansowanie) na rachunek firmy.
Szkolenia i doradztwo realizowane są (co do zasady) przez firmy szkoleniowe/doradcze zarejestrowane w Bazie Usług Rozwojowych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) (https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl), co gwarantuje ich wysoką jakość.
Refundacja wynosi do 80% wydatków poniesionych na szkolenia i doradztwo. Jednocześnie:
– maksymalna kwota dofinansowania jednego co najmniej dwudniowego szkolenia dla jednego pracownika wynosi 1440,- zł. (bez limitu liczby pracowników z jednej firmy).
– maksymalna kwota dofinansowania doradztwa dla jednej firmy wynosi 2000,- zł.
Refundacja stanowi pomoc de minimis ( https://www.parp.gov.pl/pomoc-de-minimis)
UWAGA: ZE WZGLĘDU NA PANDEMIĘ SZKOLENIA MOGĄ BYĆ REALIZOWANE W FORMIE ZDALNEJ
Jesteś zainteresowany ? Napisz: kompetencjewturystyce@pit.org.pl lub zadzwoń: 22 826 55 36
Projekt przewiduje wsparcie dla 710 właścicieli firm i ich pracowników w zakresie dofinansowania szkoleń i doradztwa w następujących obszarach tematycznych:
I. Obsługa klienta w biurach podróży w świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r, (Dz. U. Poz. 2361) – szkolenie
Ze względu na pandemię koronawirusa Covid-19 i nowych potrzeb szkoleniowych Sektorowa Rada ds Turystyki wyraziła zgodę na rozszerzenie w/w zakresu tematycznego o sprawy związane z bsługą klienta w czasie pandemii, tj.:„ Warunki oferowania, sprzedaży i realizacji imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych określone ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, w tym uwarunkowania obsługi klienta wynikające z przepisów dotyczących COVID-19 „
Proponowana tematyka szkolenia, w sytuacji pandemii z obszaru I – patrz niżej pkt. A
Proponowana tematyka szkoleń z obszaru I – patrz niżej pkt. B
II. Bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwach turystycznych (RODO) – szkolenie i/lub doradztwo
Jesteś zainteresowany ? Napisz: kompetencjewturystyce@pit.org.pl lub zadzwoń: 22 826 55 36
—————————————————————————————————————————————
A. Proponowana tematyka szkolenia, w sytuacji pandemii koronawirusa Covid – 19
Obsługa klienta w Biurze Podróży w nowych warunkach rynkowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa w warunkach COVID-19
-
jak prezentować ofertę biura podróży w warunkach COVID-19
-
jak tworzyć materiały informacyjne w social media i w Internecie;
-
jak wykorzystać Facebook i Instagram w działalności biura podróży;
-
jak wysyłać oferty mailem, stosując również automatyzację mailingu;
-
jak utrzymać klienta i kontynuować z nim współpracę;
-
jak zadbać o warunki bezpieczeństwa klientów przy ich obsłudze w biurze oraz podczas imprez turystycznych, w środkach transportu, w hotelu w warunkach COVID-19.
Szkolenie 16-to godzinne, zdalne w formie webinarium (4 sesje po 4 godz. lekcyjne). Koszt szkolenia – 1000 zł. Szkolenie prowadzone przez trenerów turystyki!
Jesteś zainteresowany ? Napisz: kompetencjewturystyce@pit.org.pl lub zadzwoń: 22 826 55 36
B. Proponowana tematyka szkoleń z obszaru I
Szkolenie 1: „Praktyczne aspekty umów o usługi turystyczne, które zawierasz z klientami – sprawdź umowy, które Ty stosujesz”
1. Treść umowy o udział w imprezie turystycznej (elementy umowy indywidualnie uzgodnione oraz nieuzgodnione z podróżnym) – czego agent nie powinien powiedzieć podróżnemu w rozmowie sprzedażowej.
2. Klauzule niedozwolone w umowach o udział w imprezie turystycznej.
3. Zmiany umowy o imprezę nie wymagające zgody podróżnego; zmiany umowy o imprezę za zgodą podróżnego.
4. Specyfika umów B2B (na tle konsumenckich umów o udział w imprezie turystycznej).
5. Zmiany w umowie agencyjnej związane z ustawą o imprezach turystycznych.
Szkolenie 2: „Stosowanie przepisów ustawy w praktyce – co powinieneś wiedzieć aby uniknąć kłopotów”
-
Typowe błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych.
-
Impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne: podobieństwa i różnice.
-
Zmiany w zasadach odpowiedzialności wobec podróżnych organizatora i agenta.
-
Kiedy hotel staje się organizatorem turystyki lub przedsiębiorcą ułatwiającym nabywanie powiązanych usług turystycznych (zwłaszcza nieświadomie).
-
Kiedy przedsiębiorca (głównie agent) wchodzi „w buty” przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych lub organizatora turystyki.
-
Wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych, okazjonalnych, dla ograniczonej liczby podróżnych.
Szkolenie 3: „Klient nasz Pan – w praktyce stosowania przepisów ustawy, czyli czy zawsze klient ma rację?”
-
Obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora w razie wadliwości imprezy.
-
Zakres obowiązku udzielenia pomocy podróżnemu, który znalazł się w trudnej sytuacji.
-
Typowe reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania.
-
Skutki prawne wystąpienia przed lub w trakcie imprezy nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności (dawniej „siła wyższa”).
-
Jak ustrzec się przed wyłudzeniem zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop”.
UWAGA!
Jeśli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji w zakresie innych tematów z obszaru ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, zgłoś się do Projektu, wybierz interesującą Cię ofertę usług rozwojowych (szkoleń lub doradztwa) zamieszczoną w Bazie Usług Rozwojowych przygotowaną przez firmę szkoleniową lub doradczą, podnieś swoje kwalifikacje poprzez udział w usłudze rozwojowej, złóż do nas dokumenty niezbędne do refundacji części kosztów (do 80%).
Jeśli nie ma interesującej dla Ciebie oferty w Bazie Usług Rozwojowych, pomożemy Ci zamówić dla Ciebie taką ofertę w Bazie Usług Rozwojowych
-